L'escenari flotant més gran del món amb Rolando Villazon i Ludovic Tézier
Llistat agenda
Concierto de Verano. Directe / Filarmónica de Berlín
El núvol gris, gras i gros. Cia Teatre al detall
Un conte bonic explicat amb tendresa i de molt a prop, per deixar embadalits els més petits de casa.
Colors, música, sorpreses i molts detalls per entrar en el món d’un núvol i veure com n’és d’important l’aigua.
Aquesta és la història d’un núvol viatger, que després de córrer món i acumular aigua i més aigua, decideix tornar a casa i descarregar. El núvol ha crescut tant que s’ha tornat gris, gras i gros i està a punt per fer una bona tempesta.
El nostre núvol necessita ploure molt i vol que aquesta aigua sigui profitosa: que netegi els carrers, que regui els camps o que ompli els rius però sembla que mai sigui un moment prou oportú: algú que acaba d’estendre la roba, uns nens que van d’excursió o el blat acabat de segar...
Podrà ajudar a algú aquest núvol, gris, gras i gros o haurà de descarregar enmig del mar?
(Fotografia Quim Botey)
Fitxa artística:
Autoria conte: Antoni Cuadrench
Dramatúrgia: Teatre al Detall
Direcció: Joan Maria Segura Bernadas i Teatre al Detall
Música: Xavi Idàñez
Repartiment: Xavi Idàñez i Txell Botey
Escenografia, vestuari i producció: Teatre al Detall
Titelles i atrezzo: Txell Botey
Data: 7 de gener
Hora: 10: 30 i 11:45
Lloc: Auditori Maria Rosa Juncosa
Gènere: Teatre visual
Durada: 25 min
Preu anticipada: 6€
Preu a taquilla: 6€
Edat recomanada: De 0 a 3 anys
Sessió de les 10:30
Sessió de les 11:45
Venda anticipada d'entrades a la taquilla del Teatre Cal Bolet dijous 13 de juliol i a partir del dia 14 de setembre, tots els dijous no festius de 18h a 20h.
Pensar, somiar, reflexionar. Jordi Tolosa
L’origen de l’home ens fa pensar, somiar, reflexionar.
Res més transcendental ens invita a meditar sobre la nostra procedència, les nostres vivències, els nostres ideals, els nostres desitjos. Preguntes que ens fem al llarg de la nostra vida i que difícilment trobem resposta; qüestions que ens acompanyem com a part de la nostra existència. La pregunta és: quin sentit té el que ens envolta, allò que percebem, allò que vivim, allò que sentim? En la foscor, els somnis de la raó es converteixen ens monstres i és en aquest instant que ens adonem que encara estem vius a l`espera del comiat que és inevitable. La instal·lació que Jordi Tolosa presenta ens convida a qüestionar-nos el veritable sentit de l’existència, la nostra relació amb el que ens envolta i la determinant connexió amb la natura com a fons d’energia regeneradora. Una invitació que ens demana no esperar sinó actuar.
Joan Gil Gregorio (fragment)
Comissariat: Joan Gil Gregorio
Horaris de les classes i activitats pel curs 2023-2024
Informació per fer Activitats: Cal ser soci de l’Associació de Veïns. La quota és de 15 euros a l’any i es cobra mitjançant domiciliació bancària. Es pot fer l’Alta de Soci/a per qualsevol dels tres procediments següents:
- Emplenant tots els apartats i firmant el document que es troba al taulell d’anuncis de l’entrada i dipositant-lo a l’oficina o a la bústia.
- Personalment a la nostra oficina en horari d’atenció al públic o sol·licitant visita per correu electrònic a veins@veinspoblenou.cat o per telèfon al 93-8915625 o pel mòbil/whatsapp 626-191354
- A través del web veinspoblenou.cat. Pestanya Socis/No Socis i Sots-pestanya No Socis, tot emplenant tots els camps del formulari que hi trobareu, firmant-lo i clicant a enviament automàtic.
- Es facilitarà un Carnet de Soci Provisional que donarà dret a assistir a les diferents activitats.
- Es paga la quota mensual corresponent a cada activitat directament als professors i monitors.
Contacteu prèviament, per telèfon, correu electrònic o aquí al local social, amb els nostres Professors i Monitors d’Activitats
Novetat: Classes d’Anglès per infants i adolescents
Classes d’Anglès, per a grups reduïts d’infants i adolescents, dirigides pel nostre professor Àngel Torres Miralles, amb títol de nivell superior de Proficiency per la Cambridge University.
Tipus de Classes i horaris:
- Gramàtica, escriptura i conversa.
- Classes d’una o dues hores setmanals amb diverses possibilitats d’horaris a determinar.
- Dimarts i dijous: Matins de 9 a 13 hores i tardes de 16 a 20 hores.
Requisits:
- Ser soci/a de la nostra Associació de Veïns, amb una quota anual de 15 euros.
- Per a més informació podeu contactar amb el nostre professor, Àngel Torres, al telèfon 692602262 o al correu electrònic angeltorresm@gmail.com
- Les quotes de les classes son de 20 euros al mes per una hora setmanal de classe o de 30 euros per dues hores setmanals de classe i es pagaran directament al profesor de forma anticipada trimestralment per import de 60 o 90 euros segons correspongui.
El ball de les gitanes
Taller per a infants de 6 a 12 anys, acompanyats d'una persona adulta.
Com podem transportar el pal de les gitanes dins un llibre? Descobrim-ho fent un autèntic Pop-up! Il·lustrarem, pintarem i decorarem una escultura plegable de paper de l'emblemàtic símbol del Ball de les Gitanes de la Festa Major de Vilafranca.
Dates: 6 de desembre, 13 de gener i 10 de febrer, els tres dies a les 11h.
Edat: Infants de 6 a 12 anys acompanyats d’un adult.
Preu: 4€ per infant
Reserves: entrades.vinseum.cat
Rigoletto.Teatro Real, Madrid
Andrea Chenier. Directe / The Royal Opera
Instruccions per fer-se feixista. Amb Mercè Aránega
Quant hi ha de feixista en la teva societat? I en el teu entorn? I en tu?
L’assaig de Michela Murgia és tota una provocació. Un text ple d’ironia sobre la perillosa propagació dels populismes en les nostres societats. L’última reencarnació dels moviments d’ultradreta. Mercè Arànega es fica a la pell, el pensament i la denúncia d’aquesta escriptora i activista italiana amb una gran projecció pública al seu país per convertir-se en la protagonista d’un monòleg que denuncia l’actual onada de feixisme arreu d’Europa i la resta del món.
(Fotografia David Ruano)
Fitxa artística
Autoria: Michela Murgia
Traducció: Mercè Ubach
Adaptació i dramatúrgia: Sergi Pompermayer
Concepte i direcció: Miquel Gorriz
Interpretació: Mercè Arànega
Data: 12 de gener
Hora: 20h
Lloc: Teatre Cal Bolet
Gènere: Teatre
Durada: 65 min.
Preu anticipada: 14€ / 18€ / 20€
Preu a taquilla: 16€ / 20€ / 22€
Venda anticipada a taquilla dijous 13 de juliol i a partir del 14 de setembre, tots els dijous no festius de 18h a 20h al teatre Cal Bolet
Descobreix Oriol Rossell
Cada dissabte us obrim les portes del celler i del jardí de Cal Cassanyes, la nostra masia del 1638, per tal que passeu un matí ben agradable gaudint dels nostres vins i caves. Podreu conèixer de primera mà les nostres vinyes i el celler, conversarem sobre la nostra manera de treballar la terra i d'elaborar els vins. Acabarem amb una degustació de tres vins i/o caves al jardí de Cal Cassanyes, gaudint de la tranquil·litat i la calma que es respira a la casa pairal.
Grups reduïts. Cal reserva prèvia
Prenem totes les mesures sanitàries necessàries per tal de preservar la seguretat de tothom
Poble medieval de Torre-ramona
Un dels nuclis històrics més desconeguts del Penedès, format per un conjunt monumental, amb l’església romànica de Sant Joan Sesrovires, és el palau fortificat d’estil gòtic-renaixentista que dóna nom al nucli i diferents edificis d’origen medieval, així com la seu de la Confraria del Cava Sant Sadurní.
El poble medieval de Torre-ramona, de només una cinquantena d’habitants, es pot visitar a través de la ruta guiada Torre-ramona, sorprenent i misteriosa. La visita transcorre per l’interior de l’església de Sant Joan Sesrovires i el cementiri parroquial, la casa taller de la pintora Cathrine Bergsrud, el recinte emmurallat i el patí interior del Palau Gralla i la Confraria del Cava Sant Sadurní.
El poble està envoltat de vinyes i al peu del Castell de Subirats i la torrota d’en Pasteres i a prop del Riu Anoia. Un entorn únic per passejar que ofereix imatges que no es poden evitar ser retratades.
Tarifes:
- Visita guiada: 5 euros
Serveis:
- Recorregut amb guia local pel poble medieval
- Degustació d’una copa de cava al finalitzar la visita
- Cada mes de juliol és l’escenari dels concerts del Festival Música a les vinyes
- Aparcament públic.
- Lavabos dins del recinte.
- Visita no adaptada a persones de mobilitat reduïda.
Centre d’Interpretació Última Defensa de Barcelona
A dins de l’espai es mostra un audiovisual amb testimonis locals i una exposició permanent amb material trobat en diverses fortificacions i reculls de premsa escrita de l’època.
La visita té una durada de 45 minuts. El CIUDEB ofereix dues rutes guiades pel bosc per visitar les trinxeres i els nius de metralladora més propers, els recorreguts guiats són teatralitzats pels mateixos historiadors locals que han documentat les troballes aparegudes fins al dia d’avui.
“L’Última Defensa de Barcelona es refereix als fets ocorreguts a Subirats el 22 i 23 de gener de 1939. Seguint les línies defensives dissenyades pel general Vicente Rojo, els soldats republicans van construir fortificacions a banda i banda de la carretera N-340 des del Pago fins al Coll d’Ordal. Però l’exèrcit franquista va efectuar una maniobra d’encerclament de les tropes fidels a la República. El debilitat exèrcit republicà va resistir un parell de dies, fet que va facilitar a molts republicans la sortida de Barcelona cap a l’exili.”
Tarifes:
- Visita per lliure al CIUDEB: 2,5 euros
- Ruta guiada Última Defensa de Barcelona: 5 euros
Serveis:
- Visita guiada al centre amb plafons interpretatius i audiovisual.
- Informació turística d’altres equipaments del Memorial Democràtic i llocs d’interès de la Ruta del Front al Penedès
- Lavabos dins del recinte.
- Visita adaptada a persones de mobilitat reduïda.
Castell de Subirats
El Castell de Subirats és un esplèndid mirador sobre el Penedès i les muntanyes de Montserrat. Una llarga història s’amaga darrere els murs del castell. De fet, a partir d’aquest enclavament històric s’hi entreveu la història de Catalunya durant els segles convulsos de la reconquesta.
Va ser un dels primers castells construïts a inicis del segle X quan Sunyer, Comte de Barcelona, va iniciar la conquesta del Penedès als sarraïns. On el 1307, Geralda de Codines acusada de bruixeria i heretgia va acusar a Axa, una musulmana del mateix, i de viure mantinguda pel castlà del Castell.
El castell de frontera, amb una imponent torre de 19 metres d’alçada i l’església romànica de Sant Pere del Castell, avui Santuari de la Mare de Déu de la Font Santa, són el testimoni de les històries que s’amaguen fins que la fortificació va perviure, acabada la Guerra dels Segadors al s. XVII.
Un guia historiador conduirà la visita guiada, que té una durada de 45 minuts. Es pot completar amb una passejada per l’entorn i la visita per lliure al poble medieval de Torre-ramona o la Torrota de Can Llopart.
Tarifes:
- Visita guiada: 4 euros
- Visita guiada reduïda: 3 euros
Serveis:
- Visita guiada que transcorre pels principals elements patrimonials.
- Recorregut amb plafons interpretatius pel recinte del castell.
- Recorreguts a peu per l’entorn del castell.
- Aparcament públic.
- Lavabos dins del recinte.
- Visita no adaptada a persones de mobilitat reduïda.
Art i Cel a l'Observatori del Garraf - Astronomia amb els nostres sentits
De la mà del Carles i de la Rat, i envoltats per la meravellosa natura del Garraf, serem espectadors de la posta de Sol i dels fenòmens atmosfèrics associats, per, finalment, gaudir del cel nocturn amb Júpiter, Saturn i la Lluna.
En un diàleg constant entre l’art i el cel, de la mà de la Marta descobrirem els secrets de la tècnica per pintar una Lluna de Vi.
Pinzellades, ullades al cel i observacions telescòpiques. La ciència dels astres fluirà a través dels nostres sentits.
Podrem realitzar el tast de productes de proximitat i de cava i vi DO Penedès (Opcional)
Durada de l'activitat: 2h 30'. L'activitat començarà a les 20:30h.
(Opcional) Tast de proximitat a les 19:30h
Requisits activitat: Donat que bona part de l’activitat es desenvoluparà a l’exterior, porteu roba adequada.
Activitat recomanada per a adults i per a infants a partir de 11 anys.
Preus:
- 35€ per persona
- 15€ Tast de proximitat (opcional)
L'activitat inclou:
- Observació amb telescopi
- Observació del cel a ull nu
- Creació d’una obra d’art pintada amb vi
- Tast de productes de proximitat, most, cava i vi DO Penedès (Opcional)
Organitzadors: Fora d'Òrbita - Tinta i Vi
Cal reservar a garraf@planetari.cat especificant nom i telèfon de contacte.
Pàgines Web:
ww.planetari.cat
www.tintaivi.cat
DATES:
- L'activitat es realitzarà el primer dissabte de mes, amb un mínim de 10 persones.
- 12 i 13 d'agost per a observació de les llàgrimes de Sant Llorenç (Perseids - pluja d'estrelles)
- 22 i 26 d'agost.
Terrazel
Com cada any, el dia 10 d’agost se celebra l’espectacle protagonista de la Festa Major de Sant Llorenç d’Hortons: EL TERRAZEL.
L’espectacle, representat i creat per un grup de veïns del poble, és una metàfora de la lluita entre les forces de la natura i la destrucció que provoca l’home envers ella (contaminació, construcció massiva, etc..).
La representació s’inicia amb el ball de la Mare Terra i el Sol (els gegants de Sant Llorenç). Posteriorment, s’hi afegeixen els follets i les al·legories dels paisatges de Sant Llorenç. La plàcida dansa queda interrompuda per la irrupció dels Llefres, que juntament amb el Llengot, drac de les mil xemeneies, representen la força del mal, i ho empastifen tot de fum i contaminació. Els Llambrants, o el que és el mateix, la força del bé, juntament amb un personatge màgic, l’Unicorn,surten a defensar la terra. La lluita finalitza amb el triomf de la terra i la natura.
El toc d’humor el dóna el Buscarrons, que cínicament convida als veïns dels municipi a contaminar, embrutar i malmetre el nostre entorn.
La Festa Espectacle d’ El Terrazel és una festa de carrer amb bestiari, gegants, cap-grossos, música i foc, que convida any rere any a la reflexió i converteix la nit del 10 d’agost en una nit màgica.
Això és, i això vol ser el Terrazel: estimació, amor i zel per la terra.
Voleu saber-ne més (més informació, mencions i enllaços relevants):
Facebook: https://ca-es.facebook.com/terrazel
Ajuntament de Sant Llorenç d'Hortons: https://www.ajhortons.cat/el-municipi/turisme/festes-i-fires/terrazel.html
Immaterial Penedès: https://www.immaterialpenedes.cat/fitxa-patrimoni-cultural/el-terrazel
Barcelona és molt més: https://www.barcelonaesmoltmes.cat/web/agenda/-/el-terrazel-a-sant-llorenc-d-hortons
Festes: http://www.festes.org/articles.php?id=145
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=GxTvzKOPLnw