Les entrades anticipades es poden comprar al Casal de Cultura fins el 9 de juny
Llistat agenda
Almudena Francés. El vetlatori del Tío Batiste
Les tres morts de Batiste és una sessió de contes tradicionals, succeïts i contes propis que tenen com a eix central el poble de Penàguila als anys 20 I 30 del segle XX i la vida de Batiste, l’acordionista, un home que va morir tres vegades i no el van soterrar mai.
La sessió és fruit del treball realitzat a partir de les històries que m’han contat tant a Penàguila com a altres pobles. En algunes es poden endevinar els contes tradicionals, altres són contes de creació pròpia i molts són succeïts. En aquesta sessió la meua intenció és passar‐ho bé, i fer‐ho contant històries que formen part de la nostra manera de ser. Històries que s'han contat i encara es conten de manera espontània.
VISITA AL CAMPANAR DE SANTA MARIA
PER VIURE EL CEMENTIRI NO CAL MORIR-SE (IX). Ciutat dormitori
Foucault deia que «els cementiris constitueixen no només el vent sagrat i immortal de la ciutat, sinó que són “l’altra ciutat”». El cementiri és un dels espais simbòlics més importants de qualsevol població. És un «text» on es poden llegir les contradiccions socials de la comunitat, les dinàmiques urbanes, el valor que s’atorga a la vida. El cementiri és, en definitiva, una versió resumida i silenciosa de la ciutat mateixa, de la seva història i caràcter. L’origen etimològic del mot prové del llatí coemeterium, que significa, literalment, dormitori. Ciutat dormitori és un projecte site specific que planteja una «visita guiada» al cementiri local de la població amb la finalitat de conèixer millor la idiosincràsia de la ciutat i el caràcter dels seus habitants. Un recorregut guiat amb trobades inesperades amb treballadors i treballadores del cementiri que expliquen la seva pròpia història i eixamplen la nostra mirada cap a un emplaçament com aquest. En definitiva, Ciutat dormitori vol ser una passejada crítica i col·lectiva per tal de descobrir quines són les dinàmiques urbanes i socials que es posen en joc en un espai com aquest, quines són les polítiques públiques al voltant de la mort i la seva gestió, i quina és la nostra relació amb el treball i el descans.
Coproducció del Teatre Lliure i Contenidos Superfluos VII Premi de la Crítica de Carrer Millor Espectacle d’Arts de Carrer Premi Temps de les Arts 2022 en Arts escèniques