Llistat agenda
PROGRAMACIÓ ESCÈNICA 23: Oriol Mula (Música)
PAPER MULLAT. Elena Mesa
Paper mullat és una sèrie de grans papers (160 x 160 cm) treballats a partir de l’acció de mullar el paper i observar el moviment hipnòtic de la tinta xinesa quan s’escampa i com el blanc del paper es transforma en beure l’aigua.
Es tracta d’un paper industrial de filtre, vellutat, que s’arruga i deforma amb l’aigua. L’artista completa el que li suggereixen amb quatre gestos. És un joc en què les normes sorgeixen de la praxi i que s’acaba quan apareix la sorpresa, el desconcert, el misteri.
Acompanyen aquesta sèrie altres obres sobre paper per fer una mirada enrere al camí que ha portat fins aquí a Elena Mesa.
Recollida domiciliària de restes de poda
Mercat d'Artesania, Brocanters i Pintura
Tallers creatius d'artesania de 12.00 a 14.00h amb diferents materials i tècniques. En els mercats especials, tallers relacionats amb les festivitats de cada ocasió
Adreçats a tots els públics. Els menors de 10 anys han d'anar acompanyats. L'organització no se'n farà responsable
Actes complementaris:
Tastets gastronòmics a les 13.00h
Per més actes consulteu la web https://comercimercats.vilafranca.cat
Més informació: artesanspenedes@gmail.com www.facebook.com/artesanspenedes
Exposició 'Retorn al silenci' de l’artista Enrique Asensi
L’escultor Enrique Asensi, presenta per primera vegada a Vilafranca el seu treball escultòric amb una gran instal·lació d’una de les seves peces de gran format a la nau central de la Capella de Sant Joan i amb obres pictòriques que es situaran a l’absids de la capella.
Nascut a València l’any 1950, l’artista viu entre la ciutat de Colonia a Alemanya i Les Gunyoles, al cor del Penedès, on l’any 2016 va inaugurar el Parc de les Escultures, un recorregut pels voltants de la casa on viu que permet veure les seves obres en plena natura.
La pedra i el ferro són els materials identitàris de l’obra d’Enrique Asensi. D’aquesta matèria n’extreu l’esperit que transmeten totes les seves obres, un esperit que aspira a mostrar allò més abstracte i intangible de la nostra existència. Les obres d’Asensi presenten una austeritat formal, una reducció purista, tant en la tria de materials com en la trobada de les formes.
Geomètricament abstractes, le seves peces evidencien un profund respecte cap als materials que empra. El caracter monumental d’aquestes obres no es deu tan sols al seu pes i forma sinó sobretot a l’energia inherent que emanen.
Després de realitzar estudis d’arquitectura i filosofia, Enrique Asensi va troba en les Belles Arts el seu veritable camí vital i professional. Un beca rebuda un cop finalitzats els seus estudis va proporcionar-li instal·lar-se a Colonia on va guanyar premis i va conèixer l’escultura abstracta.
La seva trajectòria expostiva arrenca l’any 1987 i passa per ciutats com València, Köln, Stuttgart, Barcelona, Tarragona, Madrid, Salzburg, París i el Musueu de Montserrat. Les seves obres es troben tant en col·leccions privades com en musueus i fundacions públics d’arreu del món.
Horaris de visita
Els horaris de visita a l’exposició Retorna al silenci, són de dimecres a divendres de 17 a 20h; dissabtes, de 18 a 20h; diumenges de 12 a 14h i de 18 a 20h.
#llibresdevi
El cicle de novetats editorials sobre el vi proposa una cita per conèixer el llibre Vins, aiguardents i caves a la taverna del museu tot fent una copa de vi.
L’acte comptarà amb la participació dels coordinadors del llibre; Josep Colomé, Jordi Planas i Raimon Soler.
Es tracta del quart volum de la col·lecció Cultures del Vi editada per Publicacions URV i VINSEUM.
Accés lliure amb reserva prèvia a entrades.vinseum.cat
Recollida de voluminosos i mobles vells
HORITZONS INVISIBLES. Josslyne Marmottan
L’artista catalana-mexicana Josslyne Marmottan portarà a la Capella de Sant Joan les seves obres de gran format creades damunt el paper vegetal amate, un paper que es fabrica a partir de les escorces internes dels arbres i que el seu us es remunta a l’època precolombina de Mesomèrica.
Viatgera constant, observadora dels elements i la natura, està sempre prenent apunts, experimentant amb suports, colors, i amb petits o grans formats. Amb la serie Horizons Invisibles, captiva sencera aquesta sensació de desconcert davant un contrast que juga amb la percepció de formes múltiples, l’impacte és més subtil però igualment potent en les peces on la forma s’ha abstret gairebé completament i queda només la sensació de moviment lleuger. En alguns casos la trama es complica amb l’afegit de les dimensions del cel i superfícies en què reposen diferents horitzons. Hi ha aquí un registre acurat del paisatge, amb figures que apareixen en un concentrat d’arrels oníriques.